Flextrafik nyhedsbrev

Februar 2020

Hvem er det, du skal hente?
Husk, du altid skal tjekke bemærkningsfeltet på køreordren. Her står navnet på den kunde, du skal have med, hvis det er en anden end kunden selv, der har bestilt turen. Der er mange forældre, der bestiller ture til deres børn, og her vil barnets navn stå i bemærkningsfeltet.

Ny procedure: Kvittering for kørsel
Du skal via vognens anlæg kvittere for hvert stop, du udfører. Er vognen korrekt tilmeldt om morgenen, udsendes første stop automatisk. Herefter skal du trykke for ny ordre ved ankomst til adresse - ikke før og ikke efter. Er du forsinket, skal du kontakte Driftscentret.

Flexbus billet
Når en kunde vælger at betale sin tur med App (der vil stå ”app X zoner” på køreordren), skal du kontrollere, at billetten er købt på app’en inden indstigning. Billetter købt på app skal kontrolleres inden turens start. Samme regel gælder, når kunden skal betale for turen kontant. Her opkræves beløbet også inden turens start.

Vedligeholdelse af Letbanen mellem Aarhus og Grenaa
I forbindelse med vedligeholdelse af Letbanen mellem Aarhus og Grenaa, vil der fra 23. februar til 29. februar 2020 være åbnet for erstatningskørsel med Flextur fra AUH Skejby (Flexturs stoppestedet ved buslommen ved indgang G) til Djursland.

Velkommen til Sandra
Fra 3. februar 2020 har vi ansat Sandra som afløser i Driftscentret. Hun vil være på oplæring i februar. Sandra har tidligere været bestillingsmodtager i vores Servicecenter. Tag godt imod Sandra.

Dement eller måske dement?
Vi kører jævnligt med borgere med demens. Vi opfordrer alle vores bestillere til at notere på turene, hvis en borger har demens (det er tilladt, i stedet for den kode, vi tidligere brugte: ”fast adresse”).

Men er du det mindste i tvivl om, at en borger kan klare sig selv – og måske er dement (uden det står på køreordren), så kontakt os altid, og så vil vi give dig tid til at følge borgeren ind. Efterfølgende vil vi kontakte bestilleren af kørslen for at få tilpasset bestillingerne.

Husk at opdatere GPS'en
Driftscentret modtager mange opkald fra chauffører, der ønsker hjælp til at finde vej. Trafikstyrerne kan kun tilbyde hjælp, hvis der er noget galt med den adresse, der står på køreordren. Sørg altid for, at GPS’en er opdateret - eller brug Krak eller Google Maps, hvis adressen driller.