Flextrafik nyhedsbrev
Oktober 2019
Chaufføren handlede hurtigt
En fredag i september havde en chauffør en ubehagelig oplevelse, da en borger pludselig ikke trak vejret. Chaufføren handlede hurtigt, ydede førstehjælp, og fik ringet 112. Vi har efterfølgende snakket med borgeren, som roste chaufføren meget for hans indsats, som i sidste ende betød, at borgeren igen er i fuld vigør. Vi har efterfølgende sendt roserne videre til chaufføren.
Chaufførhjælp til manøvrering af el kørestole/crossere
Vi har tidligere fået undersøgt, hvor meget hjælp chaufføren kan pålægges. Konklusionen er, at chaufføren ikke må betjene el kørestole/crossere. Se svaret fra Transport- Bygnings og Boligministeriet herunder:
Kan kørestolsbrugeren ikke selv betjene el-kørestolen, skal der medtages en ledsager, som kan håndtere kørestolen til/fra vognen samt ind/ud af vognen.
Fakta om ”Befordring med liftbiler” finder du på extranettet på www.midttrafik.dk her
Transportstole til/fra dialysen i Viborg
Dialysen på Viborg Sygehus er blevet bedt om ikke at have transportstole stående. Derfor vil de bede om, at I tager kørestolen med tilbage til forhallen, hvis ikke, du skal have en anden patient med derfra.
Flexbus kunder skal sættes af/hentes ved ved stoppesteder
Når du skal udføre Flexbus-ture, sker alle afhentninger/afleveringer ved busstoppesteder. Alle stop starter med -xxx, hvor xxx er lig rutenummeret på busruten, efterfulgt af et stoppestedsnavn f.eks. -220Horsens trafikterm. I adressenoteringen er beskrevet placeringen af stoppestedet, som f.eks. ved -220Horsens trafikterm, hvor der står: ”Andreas Steenbergs Plads 1 ved stoppestedet for bus 220 på trafikterminalen (placeret i den sydlige ende af overdækningen på trafikterminalen)”.
Følg derfor adressenoteringen, og er der fejl eller mangler, så kontakt venligst Driftscentret, så vi kan få det rettet.
Ring til Driftscenteret i Midttrafik
Hvis du har spørgsmål til en skoletur i Sydtrafiks område, må du gerne selv ringe til Sydtrafik, men skulle du komme igennem til os, kan vi altid stille dig om.
Telefonstatistik og rettidighed
Tredje kvartal 2019 (juli - september) | Resultat |
---|---|
Antal besvarede kald på vognmandslinjen | 26163 |
Gennemsnitlig ventetid | 43 sekunder |
Besvaret indenfor 60 sek. | 73,8 % |
Rettidig afhentning | 93,1 % af alle kunder |
Rettidig aflevering | 96,7 % af alle kunder |