Flextrafik nyhedsbrev

Oktober 2020

Kunder som er fritaget for brug af mundbind

Flere chauffører har spurgt, på vegne af kunder, hvordan de kan blive fritaget for brug af mundbind (hvis de f.eks. har vejrtrækningsbesvær). Vi anbefaler at kunderne henvender sig til deres praktiserende læge for at høre nærmere.

Når kunderne ringer og bestiller kørsel, bliver det altid noteret på bestillingen hvis en kunde oplyser at han/hun er fritaget for mundbind. Det kan ikke noteres på bestillinger som kunderne laver via internettet og du kan derfor komme ud for kunder som oplyser det uden det står på køreordren. Der kan også være kunder, der er fritaget for brug af mundbind, som ikke oplyser det i forbindelse med telefonisk bestilling.

Du skal vise vejen

Flere kommuner har henvendt sig, fordi kunder gør opmærksom på, at de bliver bedt om at hjælpe med at finde vej.

Det skaber utryghed hos kunderne, når de oplever, at chaufføren ikke ved, hvor de skal hen. Som Flextrafik-chauffør for Midttrafik er det afgørende at skabe tryghed for kunderne på turen, og det er god kundeservice altid at anvende navigationen, hvis du er i tvivl om vejen.

Hvis din navigation ikke kan finde en adresse, så prøv at bruge Krak eller Google Maps, på den smartphone du har i bilen, inden du ringer til Driftscentret. Alternativt kan du også kontakte din vognmand.

Vær i hjemzonen ved vognløbsstart

Husk, at du altid skal være i hjemzonen ved vognløbsstart. Skulle du være forsinket på vej til hjemzonen, så ring venligst og fortæl det til Driftscentret, så kan vi vurdere, om du skal køre direkte til første stop – eller afhentningen skal flyttes til en anden bil. 

Ændringer i visitering

Hvis du oplever, at en kunde er i tvivl om kørselsordning og visitering, skal du henvise kunden til at al visitering foregår ved kommunerne eller patientbefordringen, afhængig af kørselstypen, og det er derfor der kunden skal henvende sig. 

Ændret åbningstid for bestilling af handicapkørsel, Flextur og Flexbus pr. 1. januar 2021

Pr. 1. januar 2021 ændres åbningstiden for telefonisk bestilling af handicapkørsel, Flextur og Flexbus til kl. 8.00 – 16.00 alle ugens 7 dage.

Alle kørselstyper kan fortsat bestilles online eller via app. Her kan man fortsat bestille kørsel døgnet rundt. Du kan læse mere om onlinebestilling på midttrafik.dk her

Midttrafiks Infolinje, hvor der gives hjælp til oprettelse og bestilling online, kan ligeledes kontaktes telefonisk på tlf. nr. 87 40 83 00 – (tast 6) på hverdage i tidsrummet fra kl. 9.00 – 12.00.

Lige et par remindere

  • Hvis en kunde ikke er klar på afhentningstidspunktet, skal du ringe til Driftscentret. På den måde kan vi vurdere, om der er tid til at vente ift. planlægningen af de næste ture. Du skal derfor ikke vente uden, du har haft kontakt til Driftscentret, da det kan skabe forsinkelser for andre kunder.
  • Hvis en kunde medbringer stor bagage, som ikke er noteret på ordren, så ring til Driftscentret, inden du bare tager det med. Driftscentret kan så vurdere, om du skal tage bagagen med eller om der f.eks. skal bestilles anden transport af bagagen.

Telefonstatistik og rettidighed

Tredje kvartal 2020 (Juli – September):

 

Antal besvarede kald på vognmandslinjen

                                                    26138

Gennemsnitlig ventetid

                                             42 sekunder

Besvaret indenfor 60 sek.

                                                       74 %

Rettidig afhentning

        91,2 % af alle kunder afhentet til tiden

Rettidig aflevering

         95,4% af alle kunder afleveret til tiden