Spørgsmål og svar om nedlukning af kontant betaling
Herunder kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål om perioden, hvor der er lukket ned for kontant betaling i Flextrafiks biler.
Der har været to perioder med nedlukning af kontant betaling:
- Fra 14. januar 2021 – 5. maj 2021
- 20. marts 2020 - 17. august 2020
Nedlukning af kontant betaling
Du kan ikke betale med kontanter i Flextrafiks biler pga. Corona-situationen. Der er tale om en midlertidig restriktion.
Midttrafik har valgt denne løsning for at skabe større tryghed for både kunder og chauffører.
Forbrugerombudsmanden har givet alle trafikselskaber i Danmark dispensation til midlertidigt at stoppe for at modtage kontanter. Dispensationen er givet på baggrund af den nuværende Corona-situation.
Det vil blive muligt at betale med kontanter igen, når de nuværende Corona-restriktioner ophæves.
Midttrafik informerer om det, når det igen er muligt at betale med kontanter.
Faktura
Du fået en faktura, fordi du har bestilt en handicaptur eller Flextur i den periode, hvor Midttrafik ikke modtager kontant betaling. Fakturaen er den måde, du kan betale for turen, når vi ikke tager imod kontanter i bilerne.
- Hvis du er tilmeldt e-Boks:
Hvis du har e-Boks, modtager du en faktura ca. 14 dage efter din tur. - Hvis du ikke er tilmeldt e-Boks:
Hvis du ikke har e-Boks, bliver fakturaen sendt med posten ca. 14 dage efter din tur. Hertil skal du lægge Post Nords ekspeditionstid.
Der kan være flere ture på samme faktura, da den dækker over en periode på 14 dage.
Nej, det er ikke muligt at sende din faktura på mail.
Du modtager den enten via e-Boks eller med posten.
Nej, det er desværre ikke muligt.
I stedet kan Kunden kan give dig adgang til sin e-Boks, så du kan se fakturaen der.
- Via Netbank:
Her skal du anvende det BetalingsID som står på fakturaen: +71>xxxxxxxxxxxxxxx<xxxxxxxx. - Med MobilePay:
Ring venligst på tlf. 87 40 82 52 og oplys navn, fødselsdato og det mobilnummer, der betales fra. Familie eller venner kan også overføre beløbet for dig via MobilePay.
- Hvis Netbank og MobilePay ikke er en mulighed:
Hvis du ikke har mulighed for at betale med Netbank eller MobilePay, kan du kontakte din bank, som kan hjælpe dig med at betale fakturaen.
Kontakt venligst Midttrafik på tlf. 87 40 83 00.
Kontakt venligst Midttrafik på tlf. 87 40 83 00.
Herefter kan vi tjekke, hvilken tur du har kørt.
- Hvis du er tilmeldt e-Boks:
Hvis du har e-Boks, kan du tjekke, om du har modtaget fakturaen her. - Hvis du ikke er tilmeldt e-Boks:
Hvis du ikke har e-Boks, er fakturaen sendt med posten, og den er måske ikke nået frem til dig.
Hvis du ønsker at få fakturaen sendt igen, kan du ringe til tlf. 87 40 82 52 eller skrive til oekonomi@midttrafik.dk. Herefter sender vi fakturaen til dig igen.
Oplys i mailen om du ønsker at få fakturaen på mail eller med posten.
Restance/gæld til Midttrafik
- Telefonisk bestilt handicapkørsel og Flextur:
Fordi du har restance/gæld til Midttrafik.
Du skal betale din restance/gæld til Midttrafik, før du kan bestille ture. - Online bestilt handicapkørsel og Flextur:
Fordi du restance/gæld til Midttrafik.
Hvis du har gæld, som er forfalden til betaling, vil Midttrafik spærre din adgang til at bestille ture online og via app’en.
Vi har sendt en rykker, som du bedes betale. Når vi modtager din betaling, åbner vi igen for din adgang.
Vær opmærksom på, at der går 3 hele hverdage, fra du har betalt fakturaen, til du kan bestille igen.
Vi sletter dine forudbestilte ture, indtil din gæld er betalt. Når gælden er betalt, vil evt. forudbestilte ture stadig være tilgængelige for dig.
Nej, du kan ikke bestille kørsel, hvis du har restance/gæld for tidligere flexture eller handicapkørsel.
Du kan enten ringe til Midttrafiks økonomiafdeling på tlf. 87 40 82 52 på hverdage mellem kl. 9.00 – 12.00 eller skrive til økonomi@midttrafik.dk